STEAMPUNK PO POLSKU
 PO POLSKU 
 
  RSS  START  INFO  LITER.  FILM  KOMIKS  M-MEDIA  GRY  INNE  TXT  ZAPOWIEDZI   

 
Wolsung: Steampunk Skirmish Game

Łukasz Perzanowski, Wojciech Chroboczyński, Jan Cieślicki. Gra planszowa. Wyd.: Micro Art Studio
Data wydania: styczeń 2013

"Wolsung: Steampunk Skirmish Game" to figurkowa gra bitewna, w której kluby niezwykłych dam i dżentelemnów, tajemnicze organizacje oraz agenci nieznanych potęg częściej rozwiązują swoje spory za pomocą sztyletów i pocisków, niż dyskusji. Każda gra to punkt przecięcia się ścieżek kilku takich klubów, gdy wszyscy dążą do tego samego, ale z zupełnie innymi zamiarami. Dedukcję, zbieranie informacji, czy rozmowy, które doprowadziły ich do tego punktu pozostawmy mistrzom gry w "Wolsung" RPG; natomiast gra bitewna "Wolsung" rozpoczyna się w chwili, gdy wynik potyczki zależy już tylko od przenikliwego wzroku, odruchów i odrobiny szczęścia. [tekst z podręcznika beta]

Więcej na stronie oficjalnej i na YouTubie.

 
Wolsung: Slawia

Artur Ganszyniec i inni. RPG - podręcznik dodatkowy. Wyd.: Kuźnia Gier 2011
Data wydania: ?

Piąty dodatek do gry "Wolsung: Magia Wieku Pary". Więcej informacji na stronie oficjalnej.

 
New Age

Dominik Dembinski. RPG - podręcznik podstawowy
Data wydania: ?

W 1504 roku niespodziewany kataklizm odmienił historił ludzkości. Odkryte przez Kolumba ziemie zostały uznane za przeklęte przez papieża Juliusza II, Europa odizolowana, a rzesze skazańców zesłane na długą podróż do Zakazanego Kontynentu.

W 2012 świat jest nie do poznania. Choć stary ląd wciąż tkwi w głębokim średniowieczu, to kultura Indii Zachodnich wynalazła nie tylko maszyną parową, automobil i ropę naftową, ale niebezpiecznie zbliżyła się do stworzenia pierwszych bomb atomowych na wypadek wybuchu kolejnej, Wielkiej Wojny.

Wojny z Aztekami - potężna i szybko rozwijająca się kultura, której wiara przetrwała próbę czasu oraz starcie z dogmatami chrześcijaństwa, a znajomość fizyki najwyraźniej pozwoliła im łamać jej prawa.

Określenie "Zimna Wojna" nabiera zupełnie nowego znaczenia w XXI wieku, gdy warstwy rządzące planują inwazję na Europę, wrogie sobie nacje odkrywają drugie dno fizyki kwantowej, a przepowiednie Majów jasno mówią o nastaniu nowej ery. [tekst z okładki]

Nowa polska gra fabularna, tworzona od kilku lat przez Dominika "Dracana" Dembinskiego, autora licznych steampunkowych LARPów w tym właśnie uniewersum. Z przepięknej strony oficjalnej systemu można już pobrać 80-stronicową wersję demonstracyjną podręcznika gracza.

 
Wolta

Krzysztof Piskorski. Powieść. Wyd.: Runa
Data wydania: ?

Mówią, że zdradził. Powstanie na Litwie skończyło się rzezią, bo nawet Najświętsza Panienka nie pomogła przeciw koszmarom, które Rosjanie sprowadzili zza etherowych bram - on jednak wyszedł z pogromu bez szwanku, na dodatek z ogromną fortuną. Teraz Leonid Załuski jest zamożnym armatorem w Londynie, a wysłany przez Juliusza Słowackiego młody rewolucjonista przybywa wykonać na nim wyrok.

Wokół świat pędzi do przodu jak nigdy wcześniej. Wymuszony pokój, który trwa od śmierci Bonapartego i nieudanej inwazji na Anglię, nie zadowala nikogo. Nowe cuda techniki olśniewają i przerażają na zmianę, kolaps przyczynowości - pokłosie wybuchu bomby Beulaya - powoli przeżera rzeczywistość, a w ciemnych zaułkach europejskich miast zaczyna się lęgnąć coś nieludzkiego...

Towiańczycy, rewolucjoniści, luddyści, socjaliści, wolnomularze, dzieci szalonych proroków, wieszcze i poeci - wszyscy snują tajemnicze plany. Armie czekają na znak, ministrowie niespokojnie krążą po gabinetach. Pod starą, skostniałą skorupą Europy coś się zaczyna gotować. Nadchodzi wiosna ludów epoki etheru.

"Wolta", kontynuacja wyróżnianej powieści "Zadra", zabiera czytelnika w podróż do alternatywnego roku 1831, gdzie niezwykła technologia zmieniła świat, a znane z historii postacie, od Mickiewicza, przez Metternicha, po Faradaya, znalazły się w zupełnie nowych rolach. [tekst wydawcy]

 
Czyste dobro

Maciej Guzek. Powieść. Wyd.: Runa
Data wydania: ?

Zbudzony tej wieści echem,
śpiesz - dalekie rzucaj Rzymy,
śpiesz - bo jeśli zwyciężymy,
wstyd będzie bez zasługi polskim tchnąć oddechem.

Wieszczu! Wtedy w dniach boleści
nie wart grobu dzielić z nami,
kto nie dzielił krwie i cześci!

- napisał do nieobecnego Mickiewicza Maurycy Gosławski, poeta walczący w powstaniu listopadowym.

I wieszcz posłuchał. Pewnej deszczowej nocy, opuściwszy gościnne i bezpieczne dwory wielkopolskie, przekroczył Prosnę i bluźniąc Bogu, pognał w stronę Warszawy nieść pomoc powstańcom listopadowym. W jakiś czas potem w Królestwie Kongresowym nie został ni jeden Rosjanin, a inni zaborcy, zrazu chętni zagarnąć ziemie porzucone przez Moskali, po pierwszych nieudanych próbach pospiesznie cofnęli resztki wojsk. Królestwo Polskie zamieniło się w ziemię niczyją, spowitą mrokiem i mgłą, którą porósł niezwyczajny bór - od Prosny aż po Bug. A o Mickiewiczu słuch zaginął. [tekst wydawcy]

Więcej na stronie wydawnictwa.

 
Ofensywa szulerów 2

Jakub Ćwiek. Powieść. Wyd.: Runa
Data wydania: ?

Jest rok 1935. John Dillinger - według FBI wróg publiczny numer jeden, brawurowy przestępca i ulubieniec tłumów - okazuje się niemieckim szpiegiem. W ślad za nim i wykradzionymi przez niego dokumentami rusza agent specjalny Gable, do niedawna obiecujący aktor. Stawką jest pokój na świecie i życie tysięcy istnień, bo sygnały z Europy brzmią coraz poważniej - idzie nowa wojna, jeszcze bardziej krwawa niż poprzednia...

Na czym dokładnie polega plan fałszerza Smolianowa? Czy można uciec z Alcatraz? Co siedzi w głowie Orsona Wellesa i dlaczego Jasper Maskelyne - wojenny magik - nienawidzi prawdziwych magów?

Wszystkie figury są już na swoich miejscach, czas rozpocząc rozgrywkę. Największe kłamstwo w historii świata... Ofensywę szulerów. [tekst wydawcy]

Kontynuacja "Ofensywy szulerów". Więcej na stronie wydawnictwa.

 


 RETROSTACJA © Krzysztof Janicz 2002-2013 | START | MAPA | KOMIKSY | KONTAKT |  RSS